Kwaliteit en garanties

Antwoorden op vragen over onze kwaliteit en garanties.

1. Hebben jullie algemene reparatievoorwaarden?

Ja, die vind je hier.

2. Zit er een garantie op de reparaties?

Op alle door ons uitgevoerde reparaties krijg je 12 maanden garantie, met uitzondering van slijtage, vloeistofschade en  val-stoot schade.

Omdat we vertrouwen op onze vakkundige monteurs en onderdelen, kunnen wij bij elke reparatie 12 maanden garantie bieden.
Mocht er na een reparatie problemen ontstaan met het gerepareerde onderdeel, wordt dit kosteloos door ons hersteld.

3. Waarom verschilt de prijs voor het repareren per bedrijf?

Kwaliteit onderdelen

Uiteraard zijn onderdelen met van hoog kwaliteit duurder dan laag kwaliteit, maar niet alleen in prijs,  ook in het gebruik en de levensduur van het onderdeel merk je het al snel.

Onderdelen van laag kwaliteit wijken vaak enorm af en worden niet of nauwelijks getest. Hierdoor ontstaan vaak problemen met het onderdeel na de reparatie.
Deze onderdelen (copy) worden in grote aantallen voor lage prijzen verkocht waardoor de reparatie goedkoper uitvalt.

Je hebt niet voor niets zo’n duur toestel gekocht. Je wilt er natuurlijk niet op de kwaliteit achteruitgaan. Elk onderdeel waar wij mee repareren wordt uitvoerig na de productie bij de fabrikant getest, van uit daar komt het bij de leverancier die ook een check op verschillende punten uitvoert. Op het moment dat wij het toestel repareren testen wij het ook nog een keer. Hierdoor weten we zeker dat jij het best geteste reparatie-onderdeel in je toestel krijgt. Hierdoor maximaliseren wij jouw kwaliteit reparatie en minimaliseren wij problemen dat kunnen ontstaan. Daarnaast hebben wij zeer scherpe inkoopcondities voor onderdelen en kunnen je daarom ook de beste prijs voor reparatie aanbieden. Vaak goedkoper dan bij de rechtstreekse reparatiepunten van de fabrikant.

Snelheid

Wij vinden het belangrijk dat de reparatie snel wordt uitgevoerd. Hierdoor is onze bezetting van monteurs op de drukke momenten goed ingevuld zodat je snel weer met het gerepareerde toestel de winkel kan verlaten.

Grote voorraad

Een dag wachten tot je je toestel weer kunt gebruiken is niet van deze tijd, daarom hebben we van alle snel lopende reparaties alle onderdelen op voorraad. Hierdoor minimaliseren we de wachttijd.

Service

Wij staan bekend als een full-service bedrijf. Dit betekent dat je met al je technische vragen hier binnen kunt lopen. Vaak kunnen we dit kosteloos voor je oplossen.

4. Vervalt de garantie bij vloeistofschade?

Het interne gedeelte van je toestel bestaat uit heel veel kleine verschillende elektronische leidingen. Vloeistof geleid en zodra die twee dingen elkaar raken kan er door de enorme electrische druk kortsluiting ontstaan. Hierdoor is er een kans dat na de vloeistof behandeling je toestel gelijk of na een tijdje niet goed functioneert. Het is altijd een risico maar we hebben aantoonbaar veel ervaring in het reinigen en veel gelukkige klanten waarbij het toestel weer optimaal functioneert.

5. Zitten er kosten aan als de reparatie niet is gelukt?

Het kan in een extreem geval voorkomen dat het probleem niet te verhelpen is en wij er wel een lange tijd aan hebben gewerkt. Indien het ons niet lukt om het probleem te verhelpen dan kost het je niets tenzij het toestel waterschade heeft. Hier wordt je altijd vooraf over ingelicht.

6. Wat als er meer defect is aan mijn toestel?

Het kan in uitzonderlijke gevallen noodzakelijk zijn om een extra onderdeel te vervangen om je toestel weer goed te laten functioneren. Indien er extra kosten bij komen kijken dan overleggen we dat eerst met je,

Backup en herstel

Antwoorden op vragen over backup en herstel.

1. Moet ik een iTunes of iCloud backup maken?

Back-up via iTunes of iCloud, wat is het beste?

Er zit verschil tussen de back-ups die via iTunes en iCloud worden gemaakt. Om te voorkomen dat je geen waardevolle data van je iPhone of iPad kwijtraakt kijken we naar de cruciale verschillen tussen beide methoden.

Nadelen van back-up via iCloud
  • Een back-up via iCloud levert geen volledige back-up op. Apple slaat alleen de belangrijkste data van je iPhone of iPad op, zoals foto’s (alleen lokaal opgeslagen foto’s), accountgegevens, documenten en instellingen. iCloud maakt geen back-up van alle apps, muziek, boeken en films die je via iTunes hebt gekocht, maar onthoudt wel om welke items het gaat. Sinds iOS 9 is dit ook het geval bij een backup via iTunes. iCloud maakt ook geen backup van onderdelen die al in de cloud staan, zoals je contacten, agenda’s en notities. iTunes maakt van deze onderdelen wel een backup. Bij het terugzetten van een iCloud-back-up worden al die items opnieuw gedownload vanuit de iTunes Store.
  • Bij een back-up via iCloud ben je gebonden aan de (beperkte) opslagruimte van 5GB. Die 5GB is meestal voldoende om je toestel te kunnen back-uppen, maar als je meerdere iPhones en iPads hebt kun je tegen de grenzen aanlopen. Je kunt extra opslagruimte kopen, maar dat kost geld. Bij een iTunes-back-up heb je alleen te maken met de vrije schijfruimte op Mac of Windows.
Voordelen van iCloud-backups
  • Bij een back-up via iCloud hoeft je computer niet in de buurt te zijn. Je kunt het overal en altijd doen waar een internetverbinding is. En als je je iPhone op vakantie kwijtraakt heb je op korte termijn toegang tot de back-up in iCloud, zonder naar huis te moeten reizen.
  • Een back-up via iCloud gaat automatisch. Terwijl jij ’s nachts slaapt wordt er een back-up van je toestel gemaakt, zonder dat je ernaar om hoeft te kijken. Bij het maken van back-ups via iTunes kun je trouwens ook automatisch back-ups via Wi-Fi maken, zonder de iPhone of iPad te hoeven aansluiten, maar dan moet je wel in de buurt van je Mac of PC zijn.

Een back-up via iCloud is dus het handigst als je veel onderweg hebt en niet veel data hoeft te back-uppen. Voor mensen die niet vaak bij hun Mac of PC zijn, is de iCloud-bacup de snelste en makkelijkste oplossing. Zit je vaak achter de computer, thuis of op het werk, dan kun je net zo goed een back-up maken via iTunes, zodat je zeker weet dat al je data veilig wordt bewaard. Ook als je veel grote bestanden hebt of bacups via het netwerk wilt maken, ben je op een iTunes-bacup aangewezen. Bij het maken van een bacup via iTunes kun je bovendien encryptie inschakelen, zodat ook al je accountwachtwoorden die je op de iPhone of iPad gebruikt veilig worden bewaard. Dat voorkomt dat je later alle wachtwoorden handmatig weer moet invoeren op het moment dat je een back-up moet terugzetten. Encryptie is ook verstandig als je je iPhone of iPad gebruikt voor je werk en met gevoelige informatie te maken hebt.

Advies: gebruik ze allebei

Het voordeel is dat het maken van een iCloud-reservekopie kan bestaan naast het maken van een iTunes-reservekopie. Door de iCloud-back-up aan te zetten, wordt er elke keer als je toestel op het netstroom aangesloten is en met Wi-Fi verbonden is een back-up gemaakt. Het advies is dan ook om allebei de methoden te gebruiken. Maak af en toe handmatig een back-up via iTunes, om zo alle gegevens op een computer achter de hand te houden. De beste oplossing is om back-ups via iTunes te maken in periodes dat je voor langere tijd thuis bent of op kantoor werkt.

Bron: iCulture.nl

2. Hoe maak ik een iTunes backup?

Zo maak je een iTunes backup automatisch

Het is simpel en het kost maar een paar minuten. Sluit je iPhone (of ander iOS-apparaat) aan op de computer en ga naar iTunes. Op het infoscherm van de zojuist aangesloten iPhone vind je de optie ‘Maak automatisch reservekopieën op’. Kies ‘Deze computer’ en er wordt een volledige back-up van je iPhone gemaakt. Als je wilt kun je de back-up versleutelen, zodat anderen geen informatie kunnen achterhalen als je MacBook wordt gestolen. Hiernaast zie je de optie die je moet aanvinken.

Zo maak je een iTunes backup handmatig

Handmatig een back-up maken in iTunes.Soms heb je snel even een back-up nodig, bijvoorbeeld wanneer je nieuwe firmware wilt installeren of de iPhone moet laten repareren. In dat geval vind je op hetzelfde tabblad in iTunes de mogelijkheid om een handmatige back-up te maken. Klik op de knop ‘Maak reservekopie’. Je ziet ook meteen wanneer de laatste reservekopie is gemaakt. Al deze reservekopieën kun je gebruiken om later een back-up terug te zetten. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe iPhone gekocht, dan hoef je niet het hele toestel opnieuw in te richten. Geef aan dat je de reservekopie van een andere iPhone wilt terugzetten en binnen een paar minuten heb je je oude, vertrouwde iPhone weer terug met dezelfde apps en instellingen.

 

Bron: iCulture.nl

3. Hoe zet ik een backup terug van iTunes?

iTunes-reservekopie terugzetten

Bij het maken van een back-up via iTunes worden er gegevens zoals applicatie-instellingen, voorkeuren voor locatiediensten, voicememo’s, belhistorie en dergelijke bewaard. In een andere tip vind je nadere informatie wat er zoal in een backup-bestand zit.

Volg onderstaande stappen om een iTunes-back-up terug te zetten:
iTunes reservekopie terugzetten

  1. Sluit je iPhone of iPad aan op de computer en wacht totdat iTunes het apparaat herkent.
  2. Klik links bovenin op het aangesloten toestel.
  3. Klik in het overzicht onder Reservekopieën op Zet reservekopie terug, kies de reservekopie die je wilt terugzetten (de nieuwste wordt automatisch geselecteerd) en klik vervolgens op Herstel.
  4. Het enige wat je nu hoeft te doen is wachten totdat de back-up is teruggezet. Dit kan soms behoorlijk wat minuten duren.

 

 

 

 

 

Bron: iCulture.nl

4. Hoe maak ik een iCloud backup?

Zo maak je een iCloud backup automatisch

Je kunt ook automatisch een back-up maken via iCloud. Om iCloud-back-ups te starten doe je het volgende:

  1. Ga naar Instellingen op je iPhone of iPad.
  2. Tik op iCloud.
  3. Tik onderaan op Reservekopie.
  4. Zet de schakelaar iCloud-reservekopie aan. Je krijgt nu een waarschuwing dat er geen lokale reservekopie via iTunes op de computer zal worden gemaakt.

Je kunt het maken van iCloud-back-ups ook inschakelen via een knop in iTunes. Hou er rekening mee dat sommige items niet worden meegenomen bij een back-up op iCloud. Er wordt elke dag een reservekopie gemaakt van de belangrijkste gegevens op je iPhone en iPad, zolang je bent verbonden met Wi-Fi en bent aangesloten op een stroombron.

De (beknopte) back-up via iCloud bevat:

  • Apparaatinstellingen (bijv. wallpaper, e-mailaccounts)
  • Appgegevens (niet de apps zelf, maar wel behaalde scores, ingestelde accounts, etc)
  • Berichten (iMessage, sms en mms)
  • Beltonen, Visual Voicemail
  • Inrichting van je homescreen, wijze waarop apps in folder zijn georganiseerd
  • Foto’s en video’s in de filmrol (mits iCloud-fotobibliotheek uitgeschakeld is)

Met deze gegevens kun je een iPhone compleet herstellen, terwijl er niet een volledige back-up van de iPhone is gemaakt. Dankzij de back-up is bekend welke apps je had geïnstalleerd en hoe je de appicoontjes op het homescreen had ingedeeld. Het terugzetten van een back-up is dan ook zo gepiept. Alleen het terugzetten van de foto’s en video’s kan veel tijd (en gigabytes) in beslag nemen. Daarna moeten nog wel de apps worden teruggezet, aan de hand van informatie uit het back-upbestand. De apps worden daarbij opnieuw uit de App Store gehaald, teruggezet en voorzien van de juiste instellingen, zodat alles weer werkt zoals voorheen. Voor het terugzetten van een back-up heb je dus wel een snelle internetverbinding en toegang tot de App Store nodig (d.w.z. de inloggegevens van het Apple ID waarmee je de back-up hebt gemaakt en de apps hebt gekocht).

Voor het maken van een back-up heb je maximaal 5GB op iCloud beschikbaar. Je kunt tegen betaling je opslagruimte uitbreiden. In de back-up via iCloud worden ook aangeschafte muzieknummers, films, tv-programma’s, apps en boeken meegenomen, zonder dat het bij de 5GB gratis iCloud-opslagruimte meetelt.

Zo maak je een iCloud backup handmatig

Je hoeft niet te wachten tot de automatische back-up. Heb je behoefte aan een back-up die onmiddellijk wordt gemaakt, bijvoorbeeld omdat je je iPhone bij een reparatiedienst wilt inleveren en zeker wilt weten dat je niets kwijtraakt. Geen probleem: druk op Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie. Daarna kun je je iPhone volledig wissen en terugzetten naar fabrieksinstellingen via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in. De reparatiedienst kan dan niet door je gegevens neuzen en jij weet dat jouw gegevens veilig zijn.

Waarschuwing voor backups op vakantie

Hou er rekening mee dat je op vakantie het maken van automatische back-ups via iCloud het best kunt uitschakelen als je gebruik maakt van een MiFi, Karma, Keepgo, Wereldwijd Wi-Fi (voorheen Droam) of ander persoonlijk hotspot-apparaatje. Voor je het weet heb je een paar gigabytes verstookt, omdat de iPhone denkt dat je op een Wi-Fi-netwerk zit. Ondertussen verbruik je ongemerkt het tegoed van je databundel. Zet automatische iCloud-back-ups dus uit als je een dergelijk hotspotje gebruikt. Een betere oplossing is om via publieke hotspots bij Starbucks, McDonalds of in je hotel dagelijks een handmatige back-up ta maken. Dit doe je via Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > Maak nu reservekopie. Zolang je iPhone of iPad niet met een Wi-Fi-netwerk verbonden is, zal hij ook geen iCloud-back-up maken.

Opties van iCloud-backup wijzigen

Misschien wil je helemaal niet dat er back-ups van je foto’s en video’s worden gemaakt. Ze nemen veel ruimte in beslag op iCloud en het duurt minutenlang voordat de back-up klaar is. Gelukkig kun je in de instellingen ook aangeven welke apps en data in de back-up terecht moeten komen:

  1. Ga naar Instellingen > iCloud.
  2. Tik op Opslag
  3. Tik op Beheer opslag.
  4. Tik op de gewenste back-up. Als je meerdere iOS-apparaten hebt, zul je die terugzien in de lijst met back-ups (je kunt dus ook bijvoorbeeld de reservekopie van je iPad op je iPhone bekijken).
  5. Je kunt nu zien wanneer de laatste reservekopie is gemaakt en hoe groot deze is.
  6. Blader naar beneden. Je ziet welke instellingen/data van apps in de back-up terechtkomen en hoeveel ruimte ze in beslag nemen. Liever geen back-up van de foto’s en video’s? Dan zet je de schakelaar bij Filmrol uit. Zorg in dat geval wel dat je op een andere manier een back-up van je foto’s en video’s maakt, bijvoorbeeld via iPhoto, Dropbox of Google Drive. Er zijn apps waarmee je automatisch alle gemaakte foto’s naar Dropbox kunt doorsturen. De officiële Dropbox-app doet dat sinds kort ook.
  7. Klaar! iCloud maakt nu alleen nog een back-up van de gekozen apps.

Zoals je ziet heb je helemaal geen dure, extra software nodig om goede back-ups te maken van al je iOS-apparaten.

 

 

 

 

 

 

 

Bron: iCulture.nl

5. Hoe zet ik een backup terug van iCloud?

Back-up terugzetten vanuit iCloud

Er zijn twee manieren om een back-up te maken van je iPhone en iPad: via iTunes en via iCloud. Daardoor zijn er ook twee manieren om een back-up terug te zetten. Ben je gewend om back-ups te maken via iTunes, dan kun je in hieronder lezen hoe je een back-up vanuit iTunes terugzet.

Om een bestaande iCloud-reservekopie op een iPhone terug te zetten, kies je bij het instelproces ervoor om het toestel vanuit een back-up te installeren. Kies deze optie en log in met je Apple ID. Je ziet nu alle bestaande reservekopieën. Kies de juiste en de reservekopie wordt teruggezet.

Heb je al een toestel in gebruik maar wil je toch een bestaande reservekopie terugzetten, dan moet je het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Volg daarvoor deze stappen:

  1. Zorg dat je iPhone goed is opgeladen of sluit deze aan op een laadkabel.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Ga naar Algemeen.
  4. Blader omlaag naar de optie Stel opnieuw in.
  5. Kies de optie Wis alle inhoud en instellingen.
  6. Bevestig dat je alles wilt wissen.

Zodra alle bestanden en gegevens gewist zijn, start het proces om je toestel opnieuw in te stellen. Kies zoals hierboven gezegd voor het instellen vanaf een reservekopie.

Het is ook mogelijk om je iPhone via iTunes te herstellen. Sluit daarvoor de iPhone op de computer aan en vervolgens geef je aan, dat je een reservekopie wilt terugzetten. De back-up moet dan wel lokaal op je computer staan, dus je moet eerder al een back-up via iTunes hebben gemaakt.

 

 

 

Bron: iCulture.nl

6. Hoe zet ik de iPhone of iPad terug naar de fabrieksinstellingen?

Soms moet je een schone start maken met je iPhone, iPod touch of iPad. Ook als je je iPhone tweedehands wilt verkopen is het slim om eerst alle gegevens eraf te halen. Deze tip legt uit hoe je je iPhone of ander iOS-apparaat terugbrengt naar fabrieksinstellingen, zodat alle gegevens verwijderd worden.

Toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen

Voordat je je iPhone of iPad terugzet naar fabrieksinstellingen, is het verstandig om eerst een back-up te maken, om te voorkomen dat je gegevens kwijtraakt. Daarna ga je als volgt te werk voor het terugzetten naar fabrieksinstellingen:

  1. Zorg dat je iPhone of iPad goed is opgeladen of sluit deze aan op een laadkabel.
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Ga naar Algemeen.
  4. Blader omlaag naar de optie Stel opnieuw in.
  5. Kies de optie Wis alle inhoud en instellingen.
  6. Bevestig dat je alles wilt wissen.

Het is ook mogelijk om je iPhone via iTunes te herstellen. Sluit daarvoor de iPhone op de computer aan. Daarbij geef je aan, dat je geen reservekopie wilt terugzetten, maar de iPhone als nieuw toestel wilt inrichten.

Bij het terugzetten naar fabrieksinstellingen blijft de laatst geïnstalleerde iOS-versie op het toestel staan. Alle apps zul je weer opnieuw moeten downloaden uit de App Store (dat kan gratis, als je ze eerder al had aangeschaft). Alle instellingen zul je ook opnieuw moeten regelen. Toch kan terugzetten naar fabrieksinstellingen en je iPhone helemaal opnieuw inrichten een oplossing zijn als je te maken hebt met onverklaarbare problemen, die je na het verwijderen van losse apps niet hebt kunnen oplossen.

 

 

 

 

 

Bron: iCulture.nl

7. Hoe kan ik een backup maken van een Samsung Galaxy?

Backup maken van een Samsung Galaxy

In het onderstaande overzicht zie je de verschillende manieren om een back-up te maken van je smartphone of tablet.

Overzicht

Samsung Account:

1. Ga op je smartphone of tablet naar ‘Apps’ → ‘Instelllingen’ → ‘Accounts’ → ‘Samsung Account’ (indien Samsung Account er niet staat, tik dan op ‘+ Account toevoegen’ en maak een Samsung Account aan, of log in met je Samsung account).
2. Tik nu op je e-mailadres en vink de onderdelen aan die je wilt synchroniseren.
3. Zodra je verbonden bent met internet zal je smartphone of tablet online een back-up maken van de aangevinkte gegevens.

Samsung KIES / Samsung Smart Switch:

Bij het uitvoeren van een back-up, kun je gebruiken maken van twee programma’s: Samsung KIES en Samsung Smart Switch. Als je een ouder Samsung toestel hebt (bijv. Galaxy S3 mini, Galaxy S2), kun je gebruikmaken van Samsung KIES.

– Hoe kun je nou zien of je een ouder toestel hebt?

Als je toestel een Android versie 4.2 of lager heeft, gebruik je Samsung KIES. Voor alle (nieuwere) toestellen met Android versie 4.3 of hoger, gebruik je Samsung Smart Switch.

– Hoe zie ik welke Android versie mijn toestel heeft?

Ga op je toestel naar Instellingen > Toestel informatie > Android versie. Hier vind je de Android versie van je toestel. Meer informatie over Android versie controleren.

Samsung KIES
Doorloop de volgende stappen van onze Smart Simulator voor een back-up maken met Samsung KIES.

Samsung Smart Switch
Doorloop de volgende stappen van onze Smart Simulator voor een back-up maken met Samsung Smart Switch.

Samsung Link

1. Ga vanuit het startscherm naar ‘Apps’ → ‘Samsung Link’.
2. Log in met je Samsung account.
3. Druk op de menutoets linksonder op je toestel en ga naar ‘Instellingen’ → ‘Automatisch uploaden’.
4. Schuif de balk bovenaan naast ‘Automatisch uploaden’ naar rechts zodat deze groen kleurt.
5. Selecteer foto’s en/of video’s. Dit hangt af van het type bestand dat je automatisch wilt uploaden.
6. Kies vervolgens ‘+ Opslag registreren’ en meld je aan bij een van de online diensten om deze te gebruiken.

De foto’s en video’s die je van je telefoon uploadt, kun je online terug vinden op link.samsung.com.

Google Account:

1. Ga op je smartphone of tablet naar ‘Apps’ → ‘Instelllingen’ → ‘Accounts’ → ‘Google Account’ (indien Google Account er niet staat, tik dan op ‘+ Account toevoegen’ en maak een Google Account aan, of log in met je Google account).
2. Tik nu op je e-mailadres en vink de onderdelen aan die je wilt synchroniseren.
3. Zodra je verbonden bent met internet zal je smartphone of tablet online een back-up maken van de aangevinkte gegevens.

Google Foto’s:

1. Tik op je smartphone of tablet op ‘Apps’ en open ‘Foto”s’.  (indien ‘Foto’s’ niet aanwezig is op je smartphone of tablet kun je Google+ hier downloaden (of via de Google Play Store en zoek op ‘Google +’. Na het installeren van deze app staat Foto’s ook tussen je apps.).
2. Tik rechtsbovenin op de menuknop (rechtsbovenin of links onderin op je toestel) en tik op  instellingen.
3. Hier kun je de instellingen wijzigen voor de online en draadloze back-up van je foto’s en video’s. Deze foto’s en video’s kun je online (op je computer of laptop) hier terugvinden:

Let op: Foto’s maakt gebruik van je Google (ofwel, Gmail) account. Log daarom op het juiste account in.

Dropbox:

1. Open de Google Play Store op je smartphone of tablet en zoek op ‘Dropbox‘. Download deze app.
2. Open Drobox en maak een account aan, of log in met je account.
3. Je kunt er nu voor kiezen om foto’s en video’s van je Samsung toestel online te back-upen. Deze kun je dan online terugvinden op www.dropbox.com.

Let op: deze diensten zijn allemaal gratis. Echter, door online back-ups te maken kunnen er datakosten van je provider in rekening gebracht worden. Dit is het geval als je je maximale mb’s per maand overschrijdt.

8. Hoe stap ik over van Android naar iOS?

Apple heeft wel een aantal voorwaarden gesteld om van de overstap-app gebruik te maken. Zo moet het Android-toestel minimaal op Android 4.0 of hoger draaien en heb je een iPhone 5 of nieuwer met iOS 9 nodig.

Android naar iOS

Voordat je begint met het overzetten van de gegevens, zijn er een aantal zaken die je even moet controleren. Die zetten we hieronder voor je op een rijtje:

  • Sluit zowel de Android-telefoon als de iPhone aan op het stopcontact;
  • Controleer de bestandsgrootte die je van Android naar iOS wilt overzetten, en of dit niet het geheugen van je iPhone overschrijdt;
  • Schakel wifi in op de Android-telefoon voordat je met de overdracht begint.
Kies zelf welke gegevens je naar de iPhone overzet

Heb je bovenstaande stappen gecontroleerd, dan kun je beginnen met het overzetten van je gegevens van Android naar iOS. Download hiervoor de Move to iOS-app via Google Play (link).

  1. Start je iPhone op en volg de stappen op het scherm. Kies bij ‘Apps en gegevens’ voor ‘Verplaats gegevens vanaf Android’;
  2. Pak je Android-toestel erbij en start Move to iOS;
  3. Volg de stappen op het scherm. Tik op ‘Continue’, accepteer de voorwaarden en kies ‘Find Your Code’;
  4. Tik op je iPhone op ‘Ga Door’ en wacht tot de code verschijnt;
  5. Voer deze tiencijferige code in op je Android-telefoon zodat het ‘Transfer Data-scherm’ verschijnt.

Nu de twee apparaten aan elkaar gekoppeld zijn, kun je precies aangeven welke bestanden je wel en niet over wilt zetten van Android naar iOS. Hier kun je kiezen voor contacten, foto’s en video’s bladwijzers, e-mailaccounts, agenda’s en berichten. Ook worden automatisch alle gratis apps aan je nieuwe iTunes-account gekoppeld zodat je ze snel kunt downloaden. Betaalde apps worden in je iTunes-verlanglijst gezet.

Afhankelijk van de bestanden die je hebt geselecteerd, kan het even duren voordat de overdracht is voltooid. Laat tijdens het overzetten van je gegevens beide telefoons liggen en wacht tot de balk op het iPhone-scherm helemaal gevuld is. Volg daarna de stappen op het scherm om de configuratie verder te voltooien.

9. Hoe stap ik over van iOS naar Android?

Data overzetten van iOS naar Android

Stap je over van een iPhone naar Android-telefoon? Dan heb je twee opties: een ingewikkelde, waarbij je je data moet koppelen aan een Google-account, en een simpele. Wij houden het bij de eenvoudige methode.

Je contacten, foto’s en kalender overschakelen is kinderlijk eenvoudig gemaakt. In slechts drie stappen staan de gegevens van je iPhone op je nieuwe Android-telefoon. Allereerst pak je je iPhone, download en installeer je Google Drive. Log in met je Google-account. Als je deze nog geen hebt, maak die dan eerst aan. Zorg er tevens voor dat je de laatste update van Google Drive hebt voordat je verder gaat.

Als Google Drive eenmaal is geïnstalleerd, maak je een back-up van je bestanden. Open Google Drive en ga naar Menu > Instellingen > Back-ups. Selecteer de content waarvan je een reservekopie wilt maken en druk op de knop ‘Start back-up’. Afhankelijk van de hoeveelheid data kan het even duren voordat Google Drive een back-up heeft gemaakt van alle bestanden. Een voortgangsbalk verschijnt in beeld die aangeeft hoelang het proces nog ongeveer duurt. Voor de zekerheid kun je je iPhone aansluiten op een stopcontact.

In de derde en laatste stap log je met je Google-account in op je Android-telefoon. Gebruik hiervoor dezelfde account die je zojuist op de iPhone gebruikte, want anders vind je de back-up nergens terug. Zodra je inlogt staat al je data voor je klaar en kun je direct aan de slag. Bij Google Foto’s vind je al je foto’s terug, Bij de app Contacten je telefoonnummers en bij Google Agenda je afspraken.

Vergeet niet om iMessage en FaceTime uit te schakelen, als je daar gebruik van maakte bij je oude iPhone. Daarvoor ga je naar Instellingen > Berichten en zet je de schakelaar van iMessage om. Doe hetzelfde voor FaceTime, maar dan via Instellingen > FaceTime. Als je je iPhone al hebt weggegeven aan een ander, kun je via internet iMessage ontkoppelen van je telefoonnummer. Op deze pagina voer je je telefoonnummer in. Je krijgt een 6-cijferige code opgestuurd, die je op dezelfde pagina invoert. En klaar is Kees.

Copy My Data

Download op zowel je oude iPhone als je nieuwe Android-telefoon de app Copy My Data in de Apple App Store of in Google Play. Zorg dat beide telefoons verbonden zijn via hetzelfde wifi-netwerk. Let op, dit is erg belangrijk, want alleen op deze manier kan de data worden overgezet! Open op beide telefoons de Copy My Data-app en kies dan op zowel je iPhone als je nieuwe Android-telefoon het toestel waarmee je de data wilt uitwisselen. Op je iPhone selecteer je daarna de optie “Copy data to selected device” en op je nieuwe Android selecteer je de optie “Copy data from selected device”.

 

 

Vervolgens kun je kiezen welke data je graag wilt kopiëren naar je nieuwe smartphone. Je hebt de keuze uit je contactenlijst, je agenda-items en je foto- en videobestanden. Daarna gaat alles vanzelf en kun je even rustig een kopje thee zetten tot al je data is gekopieerd. Gemakkelijker kan bijna niet. Het overzetten van apps is helaas niet mogelijk. Die zul je opnieuw moeten downloaden – en moeten betalen – in Google Play. Voordeel is wel dat waarschijnlijk al je iOS-apps ook beschikbaar zijn in Google Play.

  

10. Kan ik een iPhone kopen/verkopen?

Tweedehands verkoop: terug naar fabrieksinstellingen is niet genoeg

Wil je je iPhone of iPad tweedehands verkopen, of heb je zelf een tweedehands toestel gekocht? Let dan even op bij toestellen met iOS 7 en later. Deze zijn voorzien van een Activeringsslot, die diefstal moet tegengaan. Teruggaan naar fabrieksinstellingen is niet voldoende om de het toestel weer in gebruik te kunnen nemen door de nieuwe eigenaar. De iPhone of iPad staat bij Apple geregistreerd via Zoek mijn iPhone, de opsporingsdienst waarmee je een zoekgeraakte of gestolen iPhone kunt terugvinden. Zolang het Activeringsslot actief is kan de nieuwe eigenaar de iPhone of iPad niet in gebruik nemen. Je hebt het Apple ID en het wachtwoord van de originele eigenaar nodig om te kunnen wissen en opnieuw te activeren met een nieuw Apple ID.

Informatie voor kopers van tweedehands iPhones

De originele eigenaar van de iPhone moet het toestel verwijderen uit ‘Zoek mijn iPhone’ om het toestel weer vrij te geven. Koop je een tweedehands iPhone, controleer dan als volgt of er nog een Activeringsslot op de iPhone zit:

  1. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in.
  2. Kies de optie ‘Wis alle inhoud en instellingen’.
  3. Lukt het om de iPhone te wissen, dan is alles in orde. Krijg je een melding dat het Activeringsslot actief is, neem dan zo snel mogelijk contact op met de originele eigenaar om de iPhone uit de lijst te halen.

 

Informatie voor verkopers van tweedehands iPhones

Verkoop je een iPhone tweedehands, vergeet dan niet om je iPhone uit ‘Zoek mijn iPhone’ te verwijderen. Anders kan de nieuwe eigenaar er niets mee doen. Je schakelt ‘Zoek mijn iPhone’ uit via de volgende stappen:

  1. Ga naar Instellingen > iCloud.
  2. Schakel Zoek mijn iPhone uit.

Je kunt de iPhone ook via de website iCloud.com verwijderen, maar dan moet de telefoon wel langere tijd offline zijn.

Gaat je iPhone of iPad helemaal niet meer aan? Dan hebben we in een apart artikel acht verschillende tips en oplossingen die het probleem kunnen verhelpen.

 

Toestel verkopen aan ons

Geen zin aan het toestel op Marktplaats zetten? Wij geven contant geld voor je Apple apparaat indien bovenstaande functie is uitgeschakeld. Voor actuele prijzen nodigen we je graag uit in onze winkel.

11. Met welk programma kan ik hulp op afstand krijgen?

Soms is het handig dat we met je mee kunnen kijken op je computer. Dat kan op afstand via een speciaal programma. Je dient dit programma dan wel eerst op je computer te installeren.
Hieronder vindt je download links voor Mac en Windows.

Installeren van Teamviewer op een iMac

Installeren van Teamviewer op een Windows

Werkwijze en openingstijden

Antwoorden op vragen over onze werkwijze en openingstijden.

1. Wat zijn de openingstijden?

We zijn op de op de volgende dagen geopend:

Maandag: 13.00 – 18.00
Dinsdag 9.30 – 18.00
Woensdag 9.30 – 18.00
Donderdag 9.30 – 18.00
Vrijdag 9.30 – 21.00
Zaterdag 9.30 – 17.00
Zondag gesloten

Indien er een koopzondag of koopavond vanuit de Glimlach is gecommuniceerd dan zijn wij ook geopend.

2. Kan ik bij jullie parkeren?

Het betaald parkeren geldt op maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur en ook op vrijdagavond van 18.00 uur tot 21.00 uur. Op feestdagen is parkeren in Oldenzaal gratis. De feestdagen zijn: Nieuwjaarsdag, Koningsdag, tweede paasdag, tweede pinksterdag, 5 mei, Hemelvaartsdag en eerste en tweede kerstdag.

De betaalde parkeerplekken  in de binnenstad zijn verdeeld in twee zones. Op de parkeerplattegrond kunt u zien welke tarieven waar gelden. Je kunt betalen met muntgeld. Betalen met je mobiele telefoon kan ook.

Parkeertarieven zone 1 (groen):
  • 1e uur € 1,30
  • 2e uur € 1,30
  • 3e uur € 0,90
  • 4e uur € 0,90
  • De rest van de dag is gratis.
  • Dagtarief is € 4,40
Parkeertarieven zone 2 (blauw):
  • 1e uur € 1,20
  • 2e uur € 1,20
  • De rest van de dag is gratis.
  • Dagtarief is € 2,40

 

3. Kan ik tijdens de reparatie meekijken?

Ons werk is fantastisch en dat laten we graag aan je zien.! Wij repareren namelijk jouw toestel gewoon in de winkel zodat je mee kunt kijken hoe we het toestel weer helemaal naar behoren laten functioneren.

4. Kan ik ook zonder afspraak mijn toestel gelijk laten repareren?

De meeste smartphone reparaties duren (met uitzondering van extreme drukte) maximaal 20 minuten. Hiervoor kun je zonder afspraak binnenlopen. Echter kan het zijn dat het druk is waardoor het wat langer duurt. Als je er zeker van wilt zijn dat jouw toestel gelijk wordt gerepareerd, dan kun je het beste een afspraak maken.

Indien je een tablet of Mac brengt duurt de reparatie maximaal een werkdag.

5. Hoe lang duurt het repareren van mijn toestel?

De meeste smartphone reparaties duren (met uitzondering van extreme drukte) maximaal 20 minuten. Hiervoor kun je zonder afspraak binnenlopen. Echter kan het zijn dat het druk is waardoor het wat langer duurt. Als je er zeker van wilt zijn dat jouw toestel gelijk wordt gerepareerd, dan kun je het beste een afspraak maken.

Indien je een tablet of Mac brengt duurt de reparatie maximaal een werkdag.

6. Repareren jullie ook computers en laptops?

Wij repareren enkel computers en laptops van het merk Apple. Dus alle Macbook’s en iMac’s.
Van smartphones en tablets repareren wij wel alle merken.

7. Is mijn smartphone, tablet of mac bij waterschade nog te redden?

Je toestel is te redden, mits er snel en goed gehandeld wordt bij waterschade.

Zet het toestel zo snel mogelijk uit en laadt het toestel niet op!
Het is verleidelijk om te kijken of het toestel nog werkt, maar hier gaat het meestel onomkeerbaar mis! Er ontstaat namelijk kortsluiting zodra het toestel nog aanstaat of wordt opgeladen. Wacht niet te lang met actie ondernemen, hoe sneller u het toestel brengt, hoe groter de kans op succes!

Wat kunnen wij voor u doen?

Wij kunnen binnen 1 minuut controleren of jouw toestel gevaar loopt. Is dit niet het geval dan kun je met een gerust gevoel het toestel weer gebruiken.

Indien blijkt dat het toestel risico loopt, moeten we indien het nog zin heeft overgaan tot het reinigen.
Hierbij halen we het toestel compleet uit elkaar en chemisch reinigen we elk onderdeel en het moederbord. Nadat het een dag heeft gedroogd zetten we alle onderdelen weer terug op zijn plaats en testen we alle functies van het toestel. Hierbij maken we een taxatierapport die eventueel ook in te dienen is bij de verzekering.

Kosten waterschade?

De kosten voor een chemische reiniging zijn
Smartphone en tablet: €49,-
MacBook: €99,-

Indien er onderdelen moeten worden vervangen dan gaat dat altijd eerst in overleg.

Rijst mythe

Het internet staat er vol van: “Leg je toestel in ongekookte rijst”.
Rijst absorbeert inderdaad vocht, echter het probleem is dat het toestel compleet afgesloten is waardoor het water niet in de rijst kan trekken. Indien je dit eerst probeert gaat er kostbare tijd verloren die er aan het reinigen kon worden besteed.

stefan_footer_ct

We staan voor je klaar

We zijn vandaag geopend van09:30 tot 18:00
  • 0541 700 214
  • Grootestraat 2, Oldenzaal
  • 06 23 23 83 83

Terugbelverzoek

Laat je gegevens achter, dan nemen wij binnen één werkdag contact met je op.